varm-lufts-ballonger



varmluftsballonger
                                                                                                     marcus och egil



material: två stenar, en påse och en varmlufts-pistol


hypotes: jag tror att  ballongenkommer att sväva men inte så bra eftersom att ballongen behöver vara tät och hålla ballansen. men den kommer nog att sväva bra!


genomförande: jag tog en påse och så knöt jag kanterna så att inte luften skulle åka ut. sen så satte jag stenar på åsen för att få stadga på påsen, sen så fyllde jag påsen med varmlufts-pistolen.


resultat: dom tre första gånerna så gick påsen sönder med på fjärde så sväva den ganska bra.


slutsats: värme stiger eftersom att den har lägre densitet än va kall luft har, påsen smälte av värmen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0